czwartek, 19 marca 2015

Zmiany w sposobie komunikacji z rodzicami .../ Changes in teacher – parent communication

W naszej szkole, jednym z elementów projektu była poprawa komunikacji z rodzicami. W celu ułatwienia przepływu informacji na linii wychowawca - rodzic w klasach młodszych na korytarzu głównym (zaraz przy wejściu) pojawiły się tablice korkowe. Wychowawcy każdej klasy będą wieszać tam informacje kierowane do rodziców, wiadomości nie będą wisiały już na drzwiach w klasach. Taka zmiana ma ułatwić informowanie rodziców dzieci, które uczęszczają na świetlicę szkolną. Rodzice tych pociech przybywają do szkoły kiedy sale lekcyjne są zamknięte co powodowało, że nie mieli szansy przeczytać ogłoszeń klasowych, teraz mogą przeczytać każde ogłoszenia w godzinach otwarcia szkoły (od 6:40 do 16:30). Taki sposób ulepszenia przepływu informacji zaproponowali sami rodzice w ankiecie badającej poziom zadowolenia z obiegu informacji w szkole.
________________________________
One of our project aims is to improve communication with parents. In order to improve communication between 1st, 2nd and 3rd grade tutors and parents cork tables were hanged on the school corridor in front of the main entrance to school. Tutors will use them to inform parents by hanging there written information instead of hanging them on classroom door. This will be a great advantage for parents whose children spent time in day care after classes. It is so, because when they come to school classes are already closed and they can’t read important information. Now, they will be available and visible for every parent every time they come to pick up his/her child. This way of improvement communication was proposed by parents in a survey that was conducted in order to measure parents satisfaction with communication in our school.




środa, 11 marca 2015

Zadania, gry i zabawy .. / Tasks and games…

W bibliotece szkolne zgromadzono sporą liczbę gier i zabaw, które zostały stworzone przez uczestników projektu. Celem stworzonych narzędzie jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych uczniów naszej szkoły. Dzięki tym grom dzieci mają również okazję doskonalić umiejętność współpracy, rozbudzać kreatywność i dobrze się bawić! Mamy nadzieję, że nauczyciele będę chętnie z nich korzystać na godzinach z wychowawcą, na zajęciach dodatkowych albo na swoich przedmiotach.

________________________
In school library there are many tasks and games gathered, that were created by project participants. The tools were created in order to improve students’ communicative abilities. The games are also great tools for students to improve cooperative skills, to stimulate creativity and to have a good time. We hope that other teachers will use them willingly during their various lessons with students.
 



wtorek, 17 lutego 2015

Komunikacja w praktyce / Communication in practice

Jednym z zadań projektu jest uświadomienie uczniom jakie bariery komunikacyjne mogą pojawić się w życiu codziennym, co może mieć wpływ na takie bariery i skąd się one biorą. Dzisiaj, w klasie 4b zostały przeprowadzone zajęcia nt. komunikacji. Uczniowie pracując w parach mieli do wykonania pewne zadanie, które pomogło im wskazać jakie mogą pojawić się problemy podczas komunikacji oraz dlaczego czasami się "nie rozumiemy" mówiąc tym samym językiem. Okazało się, że to wcale nie jest takie łatwe odwzorować rysunek słuchając jedynie wskazówek partnera.
_________________
One of our project aims is to make students aware of communicative barries they may face in everyday life, their sources and effects. Today class 4b took part in classes devoted to communication. Students working in pairs had to accomplish some task, which was intended to make students aware of communication problems and explain how it happens that sometimes we don’t understand each other while speaking the same language. 




poniedziałek, 26 stycznia 2015

Zgodnie z założeniami naszego projektu, zostały stworzone dwa niezwykle ważne dokumenty "Standardy obiegu informacji w Szkole Podstawowej nr 36 im. Juliana Tuwima w Zabrzu" oraz "Procedury obiegu informacji w Szkole Podstawowej nr 36 im. Juliana Tuwima w Zabrzu". Głównym celem tych dokumentów jest podniesienie jakości przepływu informacji oraz czytelności komunikatów. Usystematyzowanie informacji przesyłanych w różnych płaszczyznach da szansę na podniesienie poziomu pracy dydaktycznej i wychowawczej.

__________________
According to the assumptions of our project, two very important documents were created :
Information exchange standards for Primary School no. 36 in Zabrze”
Information exchange procedures for Primary School no. 36 in Zabrze”
The main aim of those documents is to increase the quality of information exchange and legibility of messages. Proper organization of information exchanged on different levels will allow us to improve our teaching and educational work.

czwartek, 22 stycznia 2015

I o naszym projekcie piszą .. / They write about our project…

Dzisiaj, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Zabrzu pojawił się artykuł pt.: "Chcą i potrafią". To m.in. o nas, gdyż wpis dotyczy realizowanych na terenie miasta projektów Comenius oraz Erasmus+. Cieszymy się, że o nas nie zapomniano ;)
Zapraszamy do lektury: http://www.um.zabrze.pl/mieszkancy/aktualnosci/chca-i-potrafia

________________________
Today, on official website of the City Council you can find an article “Chcą I potrafią”. It’s a text about Comenius and Erasmus + projects carried out in Zabrze, we are very glad that we were also mentioned there. To read the whole article visit http://www.um.zabrze.pl/mieszkancy/aktualnosci/chca-i-potrafia

czwartek, 4 grudnia 2014

Poniżej zamieszczamy prezentacje, które towarzyszyły nam podczas wczorajszej konferencji szkoleniowej "Komunikacja w praktyce". Wszystkim zebranym została przedstawiona szczegółowa relacja ze szkolenia, omówiono zrealizowane etapy projektu, zaplanowane kolejne. Wspólnie wypracowaliśmy szczegółowe standardy i procedury obiegu informacji w naszej szkole, które będą konsultowane z rodzicami naszych uczniów.

________________________
Below you can find presentations which were used during yesterday conference “Communication in practice”. The participants were presented detailed repport from the course, completed and planned project stages. Specific and detailed standards and procedures of information exchange in our school were developed. Now they will be presented and consulted with parents.